eroakirkosta.fi

maanantai 6. huhtikuuta 2009

Alusta...

Olen aikojen kuluessa kirjoitetellut lukuisille keskustelupalstoille ja kommentoinut muiden kirjoituksia sekä keskustelupalstoille ja nettilehtiin.  Olen niissä noinniinkuin suurena linjana yrittänyt katsoa asioita toisenlaisista näkökulmista kuin valtajulkisuus.  Tarkoituksenani on ollut toisaalta saada muita lukijoita ajattelemaan asioita MYÖS muista kuin ennakkokäsitystensä mukaisista näkökulmista.  Toisaalta olen myös ikäänkuin testannut ajatusten muotoilemista julkikirjoitetuiksi lauseiksi muiden luettavaksi.  Olen siis kainosti toivonut, että niin kirjoittelemalla avautuisi laajempia kokonaiskuvia itselleni ja muille.

Nyt alkoi jotenkin tuntua, että satunnaisten reagoimisten lisäksi tai asemesta haluaisin avata oman kanavan hieman laajempaan ja enemmän omaehtoiseen sanomiseen.  Tähän asti olo on ollut kuin sillä entisellä miehellä joka haitarin ostettuaan istui se sylissä ja haikaili:  sävel soi sielussain mutta en saa pelistä irti.  Josko nyt siis alkaisi harjoitella mitä tällä blogi-pelillä saan aikaiseksi.

Aion siis kirjoitella satunnaisen säännöllisesti erilaisista minua kiinnostavista asioista.  Minua kiinnostavat monet asiat: niin korkea ulkopolitiikka kuin talouselämäkin, kulttuuri eri muodoissaan, paitsi ruumiin-.  Unohtaa ei tietenkään sovi erilaisia pieniä tai suurempia etiikan kysymyksiä eikä satunnaisia filosofisempia pohdintoja asioiden tärkeyksistä ja merkityksistä.  Ja kaikki niiden väliltä ja ympäriltä.
  

Ei kommentteja: